Alea

Alea iacta est” – Gai Juli Cèsar

Hi ha una subtil diferència entre la ignorància i la incertesa. L’ignorant roman ben tranquil; ja sabeu, beatus ille. Qui pateix la incertesa resta excitat, nerviós i fins i tot poruc de l’esdevenidor.

Fa poc he deixat d’ignorar segons què.

Abans no era gaire de llençar-me a la piscina. No em va anar gaire malament, però tampoc és per tirar-hi coets; qui no s’arrisca no pisca diuen. Ep, que més d’un cop em vaig trobar la piscina buida i mira, potser per això em vaig fer més previngut. Ara, com que sembla que tinc menys a perdre, temps sobretot… ja tenim una edat, doncs crec que és l’hora de tornar-me més arriscat.

I m’he llençat a la piscina, sí. I de moment sembla que hi ha aigua, tot i que hi ha moments que no ho acabo de tenir clar. Ja sabeu com va això, fins que no et capbusses o et fots la gran hòstia no queda esvaït el dubte. Estic al salt, tot just acabo d’enlairar-me del trampolí i no sé quan durarà el vol. No sé res de res, fins que la gravetat no faci la seva feina; fins que el temps que hagi de passar no hagi passat. Incertesa.

Tinc moltes ganes de nedar. Estic preparat.

Anuncis

Un pensament sobre “Alea

  1. Espero que la piscina estigui plena en la justa mesura i que la temperatura de l’aigua sigui ben agradable, fresca quan faci calor i calentona quan faci fred.

    Una abraçada d’aloe!

Deixa un comentari

